Lesen L @ P



Assalamualaikum kengkawan yang sudi baca entry aku kali nieyh heheheehe…J
Ok lau tgokkan entry mesti korang dah taw kan apa plak story aku kali nieyh ok la aku memang banyak sangat pengalaman apabila berada atas jalan raya nieyh almaklumlah kan sejak dah ade lesen nieyh aku memang merayap je la sejak dah balik ke kg halaman *ayat x leyh blah mcm la aku duk kat Korea heehehhee*


Sambung2 balik story so aku nieyh dah 3 tahun la kirenye ade lesen yang sah di sisi undang2 bukan lesen terbang tau..hik2..so sepanjang pengalaman aku naik kereta samada gan member or gan family aku or dengan cinta hati aku nieyh aku perasan la satu perkara bahawa pemandu di Malaysia nie suka sangat kaitkan pemandu dengan gender…x syiok la mcm tuh beb….


Ok ni pengalaman aku lah lau kita tengah sedap2 bawak kete tetiba kete depan slow gile time tuh plak lorong 2 hah alamatnye memg menyumpah2 la marah kan2??slalu nye yang drive tuh akan ckp cm nieyh “huh nie mesti pompuan yang bawak kete nieyh tuh slow jep” hah korang biasa x dengar ayat nieyh??kenkadang ak sebagai wanita sejati nie memang panas jep telinga p apa kan daya dah memang pompuan nieyh sifat nye lemah lembut, berhati2.. so korang as a guy yang gentlemen jangan la judge wanita mcm tuh k…


Wanita nieyh memang sifatnye lemah lembut penuh kesopanan and bile mereka bawak kereta dieorang akan bawak dengan penuh berhati2 so jangan la cepat sangat judge orang mcm tuh ok?? xmo2 .. lelaki pon memerlukan wanita jugak dalam hidup kan??so bersabar jela bile kat jalan raya tuh...
Ini plak aku nak story situasi yang pernah aku hadapi n kawan aku si CP penah kene hehehe…..

Situasi Pertama...

Aku nieyh kalau balik ke kg tuh boleh dikatakan hidup hanya tido, lepak & makan sahaja lerr jwpnnye…kn???so aku ade seorang member yang dah bekerjaya yang rapat gan aku n CP jadik nak dijadikan cerita lah bahawasanye kawan kami yang bernama S tuh dah ade kereta secara percuma hahaha maksudnye dia dapat hadiah dari family die lah…so time tuh dia x ade lesen lagi kebetulan lak die nak g SR (Secret Recipe)..apa lagik die ajak la aku g takut ade polis tgah jalan so aku..CP..& si S nieyh g la p mule2 tuh mmg S yang bawak kete tengah sedap2 bawak tetiba ade roadblock kat depan kami yang jarak nye dalam 500 meter je dari kami apa lagi automatically S stop kereta n tukar pemandu aka aku lah tuh yang bestnye S nieyh badan die besar sgt…p die x mo keluar untuk tukar die suh aku lah yg kuar ikot pintu n msok semula tempat duduk pemandu ape lah punye sengal memang mcm kantoi la tetiba kete sebelah tegur kiteorang “hah anak nie xde lesen ye….” Dengan penuh slumber aku nieyh jawab “ooooo…yang xder lesen tuh die pakcik” sambil menuding jari kat S hahhahahaha….CP kat tempat duduk belakang ketawe jep la mane x nye siap kne tegur gan pakcik bapak gilak malu hihihihihi…..so kepada yang x de lesen tuh jangan gatal nak memandu kat jalan raye t se sia jep kantoi!!


Situasi Kedua…

Hah nie isu seat belt as usual la kita nie memang sgt x suke nak pakai seat belt kn…usah ckp orang lain aku sendiri rase mcm terikat bile pakai seat belt haahaha….korang cmne lak???

Ok ini situasi CP gan ibundanye, CP nieyh memang baru lagik la dapat lesen p menggilanye die bwk kete lebih pada aku…hahaahaha…maaf CP….ok nieyh CP cite kat aku…die ckp die pesan kat mak die yang duk seat sebelah “mak pakai la seat belt kalau ade polis t cmne” mak die jwb “ade polis t mak pakai la” ok la x lme lps CP cakap tuh ha…btol2 ade polis kat depan apa lagik mengelabah la mak die tarik seat belt tarik..tarik p x mahu lak seat belt tuh ditarik…hahahahaha tetiba lak mak die marah kat CP “kak yong bwk la slow2 mak nak tarik seat belt x boleh!” hahaha CP kat sebelah berapi lerr mane x nye tadi die dah pesan p xnak dengar…..CP jawab la “mak dah slow la nieyh, tadi kak yong suh mak pakai mak x pakai” diam je la mak die…hehehe aku lau CP bukak story memang ketawe jep la…..


Ok lah so ak nak tutp story yang panjang lebar nieyh k…kesimpulannye jangan la kite kurang  bersabar bile kat jalan raye…n lau ase letih n x mampu bawak kete tuh sile lah stop! & smbung tidoq….hehehe bubye….see da next entry…

12 comments:

nursuriani said...

hurm, saya sendiri mengaku kalau duduk jerk kat kerusi pemandu edeh! mula laa tukar kereta asyik nak marah jerk. huhuhu. kalau kate depan pelan sangat ayat selalu saya guna bukan 'pmpuan bawak kate' tak nak kata sebab sya pmpn gak tapi saya selalu cakap " bwk kate punya slow macam honey moon. ke main dam dalam kate?" hihihi

dariilhamkehati said...

@Sue PeLik maen cik sue pelik ? maen per tuh ?? laen macam bunyinyer :P hehhehe ~

*ak lak yang tukang raply , ape cer ?

dariilhamkehati said...

hahahaha , nih bukti ak dah bace , terbaek !

Azee Hana said...

kat area situ bnyak polis eh..asyik ade roadblock je..haha

Mia Liana said...

macam2 boleh berlaku kat atas jalan raya... kena banyak bersabar..

c!kon!ech!c said...

hahaha terbaik la cik sue pelik hahaha kan main ker???hik2 p sye cerita based on my experiences...hurmmm

c!kon!ech!c said...

thnx u miss CP....keep it as u'r memorial.....hahaha

c!kon!ech!c said...

aha la azee....kat sungkai dah ade kamera AES....

c!kon!ech!c said...

btul tuh cik mia liana....sokong sye pon hampir la accident tapi mujur la...

Pwincess said...

Hati-hati memandu. hahahaha.

dariilhamkehati said...

hahahaha , biasala tuh ... kat sini memg suke ade roadblock , ak pown heran la ... mase ak amek lesen hari , bole dikatakan hari ade rodblock la

kinara kinatara said...

huhu..kina surender tak da lesen langsung lesen kereta sorong pon tak da..:)