Junior Oh Junior!!!

Assalamualikum......
ok nak story sal junior nieyh...

ok aku mlm tadi ubah2 kan kedudukan katil n robok aku kat dalam bilik aku nieyh bukannye ape sempit sgt la...aku x der ruang tuk solat.....ade pon smpi pale aku langgar almari so aku alihkan la....
ak pon silap gak la x sedar hari dah mlm dah kul 12.....lupe lak aku nie duduk kat tingkat paling tinggi skali...

hbes jep aku kemas...aku msk nasik n tibe2 ade 2 ekor mahluk dengan x ketuk pintu n x bg salam terus serbu jep msok umah n tnye ade ke ubah2 perabot katenye x boleh nk tido sbb bising..

Oi budak hingusan ko ingat umah aku nie umah ayam ke???ko nak msok xyah ketuk .... xyah bagi salam...
kate pelajar U p perangai mcm budak tadika....vavi tul la.....aku memg sumpah kat umah ko ari2 ko akan dengar bunyik kerusi bergerak...siap lah ko!!!!!

dah la junior msok umah orang x der manner.....pelajar U ape mcm nie...??x terpelajar langsung...!kate nak tido kan????yang ko msok umah aku dengan rambut ko basah mcm baru lps mandi tu apa kes???

aku lak mmg aku x nk ngaku la aku yang ubah2 tuh sebab ko tuh serang rumah orang mcm tuh....x der adab la ko mak bapak x aja ke???aish sabo jep la aku....

aku nak ingatkan la kat reader walau kite marah cmne pon tapi adab kite sebagai orang melayu jangan dilupekan....kite hidup nie ade budaya,ade agama.

sedangkan orang bukan islam pon boleh jep msok umah orang ketuk pintu...apetah lagi kite yang islam nie mmg kalau nak msok sesuatu majlis ke rumah ke bilik ke mmg kne bagi salam...so bagi lah salam....

orang yang malam pertama pon....even die dah sah jadik laki bini pon lau nk msok bilik tido suami patot bagi salam dulu...nie kan pulak korang yg nk msok umah org...

n lagi stu yang aku x berapa berkenan dah la x bagi slam pastu selamba jep msok bilik orang...then nk kuar tuh siap bagi warning lagi......pagai mcm sial sgt kenapa???lau llki aku x kisah nieyh pompuan lak tuh....

law ase x leyh hidup berjiran x payah msok U la...balik kg je.....dah x hormat senior....x minx pon korg cium kaki p hormat la sikit jep....adoi....

kawan-kawan ape pandangan korang????

7 comments:

Mak Lin said...

(*_______*) tak respect betul.

kita follow sini!

M.NAQIB said...

Jalan Penyelesainnye Ialah..Kite
Masuk Uma Die balik Dengan x beri salam Pastu Wat Muke Garang Smbil Pegang Parang..Insyallah Leps tue Die pindh uma..

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

Junior skrg mmg advance skit. Kdg2 kta bg betis dia mintak tapak kaki. opps! hehehe..

atleast respect la kn. Bukan mintak jalan tunduk pun. senyum da memadai. =)

done follow~!

Puan Siti said...

biase la tu...junior shock la tuh...huhuhu

dariilhamkehati said...

hahaha , dye nak uji kaw lettew , g ckali dye bwt , kaw baling bom kat uma dye , tapi efeknye , kaw akan jadik tak brumah la, sebab , kowg 1 bngunan jerr, hahaha !!

Azee Hana said...

ko sepak je die laju2..hiii

Unknown said...

ish , mmg myakitkan hati btol kan , baru jd junior , da poyo-poyo . tarik rambot dia tu kuat2 biar botak ! huu