Saya Hadir Cikgu!

Assalamualikum!
hye kawan-kawan lame da x update blog nie..ok sye nk straight to the point..

aku nk story sal satu perkara yang aku rasa x sepatotnya berlaku....
tadi aku berjumpa dengan lecterur aku...
sebab???sebab kehadiran aku ke kelas...kalau bawah 80% memg x leh amik exam...
perkara itu lah yang paling merisaukan aku...

so nk dijadikan cerita plak.....hari khamis yang lepas aku memg x dpt hadir ke kelas kerana masalah kesihatan...jadi time aku x g kelas tuh la yang kwn aku text kat aku bagi tau yang lecturer kami ngamok2 sebb kn kehadiran n agak malang la bagi aku kerana aku turut tersenarai dalam golongan yang kehadiran bawah 80% la....
then aku hairan la sedangkan aku baru 2 kali x hadir ke kuliah dia....ok rilex n tenang....aku cuba untuk berjumpa dengan lecterur aku minggu lepas tapi disebabkan kepadatan jadual aku pon tangguh la ke minggu ini...

so ade kesempatan tadi aku pun datang berjumpa dengan lect tu la...ak ckp nk bincg sal kehadiran so...die kate ok come in...
aku pon cek la name aku n aku pon bgtw la kat die aku baru x hadir ke kelas die hanya 2 kali....then die cek2...n die ckp yang die dah betulkan semula la peratusan tuh....

TAPI!!!!!!!!!!!
bile aku check list nama tuh....ade yang buatkan aku rasa sakit ati n sgt sedih...
mane x nye bile ade beberapa nama hamba allah tuh die x hadir selama seminggu ke kelas tapi bila aku cek peratusan mereka....FULL %....
hairan la aku.....sedangkan aku minggu pertama hanya miss 1st class jep pon dah under 80% tapi dieorang yang x dtg seminggu 100% kehadiran....hairan lah aku....setan ke tlong tandakan???

aku x nafikan aku pon pernah minx org tolong tanda tangan kan attendence tapi itu waktu 1st semester almaklumlah bodh2 lagi....tapi msok sem yang kedua aku rasa sgt2 bersalah dengan yang hadir tiap2 kelas yang sememangnya kehadiran full tapi aku yang x g kelas pon kehadiran full gak....so aku dah bertaubat...

so pada mereka-mereka yang masih lagi belum "matang" kalau dah x hadir tuh x pyh minx orang tolong tanda kan kehadiran n lau x nk dtg tu bia kan je 0....x kn la lect nk pngil nama sorang-sorang untuk kehadiran.....!really annoying you guys yang mcm nieyh!!!!
n pada syaitan yang tolong tandakan tuh...bwak-bawak la bertaubat ok???memang kubur masing-masing tapi pikir la jugak kite tetap berjiran walaupun kite mati!

aku sangat benci keadaan mcm nie....jujur la weyh!!!!!

2 comments:

dariilhamkehati said...

ak pown tak bwt owg tandakan nih , membe ak yang rajen , pernah ade membe mintak tolong tandakan , malas aku , dye tak g kelas semata2 nak sambung tidow , banyak cantek , ak nih , susa2 bgn pagi nak gi kelas , nak tolong dye yang pemalas lak .. hehehe ! lagipun , dalam blaja nih , jangan la bersikap tak jujur , takut ilmu tak berkat...

dariilhamkehati said...
This comment has been removed by the author.