~Perlu Ke Macam Tuh???~

Assalamualaikum semua....
Malam nie nak update kat blog la...pasal....alah tgok tajuk entry mesti korang taw punye kn2???

Actually dah lme sebenarnya aku nk post citer nieyh...tapi x kesampaian...ader blocking kat tengah2 jalan!
Ok lah aku nk bercerita tentang ape situasi yang aku nampak dalam sesebuah persatuan la....
Aku x nk sebut lah persatuan ape kn....pada yang mengerti mungkin la akan fahami ape maksud yang tersirat dalam story aku nieyh...

Aku mulakan perjalanan aku dalam persatuan ni...aku menghadiri majlis itu buat pertama kali disebuah Universiti yang terkenal dan gah namenya sebagai sebuah institusi yang melahirkan pelajar2 yang berinovatif...pada saat aku di majlis itu aku berasa sangat seronok dan tiada lagi ketakutan untuk belajar mengenali dunia & realiti sebenar kehidupan di Universiti...

Apabila aku sampai di Universiti aku belajar sekarang...aku disambut baik oleh orang2 yang aku kenali semasa aku di majlis yang aku hadari itu. Aku berasa teruja & gembira kerana dapat mengenali rakan2 baru yang mempunyai matlamat dan perjuangan yang sama dengan aku...

Banyak program aku ikuti tapi semakin lama aku menjadi bosan dengan sikap segelintir manusia yang berada di bawah satu bumbung dengan aku yang sme2 lahir di tanah yang sama. Kadangkala aku merasa tersisih dengan perbuatan serta perwatakan yang mereka lakukan terhadap diri aku dan segelintir rakan-rakan aku...seolah2 kami dipulaukan apabila sesuatu program dijalankan...entahlah...
Aku tidak lah meminta supaya dilayan seperti raja...seprti bidadari tapi hanya tersa dengan sikap mereka yang melayan aku yang boleh dianggap sebagai keluarga kerana mempunyai tanah yang sama semasa lahir ini seperti orang luar namun sebaliknye pulak yang berlaku...orang luar di tatang bagai minyak yang penuh keluarga sendiri diabaikan...hairan aku dengan sikap yang mcm ni.

Betul kata orang kadangkala perubahan itu baik tapi dalam baik2 masih jugak ader kelemahannya.
Pada zahirnya memang apa yang mereka lakukan itu seperti aku yang salah tapi apa yang jadi sume hanya dalam sekelip mata sahaja. Tiba2 semua menunding jari ke arah aku seolah-olah aku lah manusia paling banyak melakukan kesalahan. Urhmm entah lah!

So kesimpulan dari story aku ni perlu ke nk mengampu bile nk dapatkan kepentingan diri..sorry!aku memang  bukan kaki ampu...bukan kaki lambung2...aku bukan jenis itu.....so kepada guys2 yang kaki ampu tuh...bawak2 ler tobat...x kesio ak...
Aku tak tahu lah tapi aku da tawar hati n aku malas nak ambil taw ape2 dah lps nie...sorry...!aku nekad!






1 comments:

dariilhamkehati said...

rilex ah der , kaw kena fight balek la , hehehe , be the best than them , even tak jadik kaki ampu pown boleh lagik bagus dari pengampu ...